רז עצמון ייעוץ : ייעוץ הוא חלום שהתגשם עבור בוגרי בית ספר בוגרי ניהול ואנשי מקצוע רבים “חולמים” להיכנס לעבודות ייעוץ במהלך עונת ההשמה שלהם או לאחר מכן. הפיתוי של מקצוע הייעוץ הזוהר הוא כל כך עז, עד שבוגרי ניהול רבים נכנסים לבתי הספר למנהל עסקים מתוך כוונה בלבד להתגייס על ידי חברות הייעוץ.

מה הופך את אפשרות הקריירה הזו לכל כך אטרקטיבית ומה יועצים מבצעים באופן מקצועי עד שהם נחשקים על ידי התעשייה והחברות? יתרה מכך, מה מייחד יועצים מאנשי מקצוע אחרים שיכולים לבצע פעולות דומות? אלו הן חלק מהשאלות שיטופלו במאמר זה רז עצמון ייעוץ.

מה עושים יועצים? רז עצמון ייעוץ
מלכתחילה, יועצי ניהול הם אנשי מקצוע המייעצים לתאגידים בנושא ארגון מחדש, ארגון מחדש, התחדשות והחייאה של החברות שלהם. שאלה פשוטה מדוע הארגונים אינם יכולים לעשות זאת בעצמם על ידי העובדים שלהם מניבה את התשובה שיועצים מביאים לשולחן את המומחיות העמוקה, הניסיון הרחב, ההיכרות שלהם עם חברות ותעשיות דומות, ומעל לכל, פרספקטיבה לגבי האופן שבו יש לנהל חברות שלא יסולא בפז ואכן, שווה את הכסף שמשלמים להן.

שימו לב, הסיבה לכך שיועצים מקבלים סכומים אסטרונומיים במשכורות והטבות היא שלקוחותיהם עושים זאת גם עבור השירותים שלהם רז עצמון ייעוץ.

בנוסף, יועצים נקראים לעתים קרובות כאשר חברות עוברות מחלה קשה והמנהיגות שלהן רוצה ניתוח חסר פניות ואובייקטיבי של המצב יחד עם המלצות לשיפור מצבן. במקרים רבים, למשאבים הפנימיים יש לעיתים קרובות אינטרסים בדחיפה לאסטרטגיה מסוימת, מה שאומר שלעיתים קרובות יותר, יש צורך בצד שלישי כדי להעריך מה לא בסדר עם החברה.

יתרה מכך, לעובדים רבים התורמים למשוב שיועצים מקבלים במסגרת ההתייעצויות וההתלבטויות שלהם בתוך הארגונים, קל יותר לדבר עם מישהו מחוץ לארגון ולא להיפתח בפני חבריהם בארגון. לכן, זו אחת הסיבות לכך שארגונים מעדיפים יועצים שייעצו להם כשדברים משתבשים רז עצמון ייעוץ.

עם זאת, יש לציין כי יועצים אינם ממלאים רק תפקיד של משקיפים אובייקטיביים. מכיוון שהם מאומנים בבתי הספר הטובים ביותר לעסקים על תיאוריה ופרקטיקה של ניהול, יש להם ידע בעולם התאגידים שאין לאנשי מקצוע אחרים מאחר שהאחרונים עובדים בנישות ואילו הראשונים משתרעים על קשת רחבה של פעילויות.

מלבד זאת, יועצים מתבגרים עם הגיל כשהם מתייעצים עם מגוון רחב של ארגונים על פני תעשיות ומגזרים והניסיון הזה מספק להם את התובנות שהם יכולים להשתמש בהם בעת הייעוץ.

רז עצמון ייעוץ
יועצים ובנקאי השקעות
נקודה מרכזית שיש לציין לגבי מקצוע הייעוץ היא שהם נמצאים בהשלמה ישירה עם בנקאי ההשקעות שכן שני אנשי המקצוע הללו מכוונים בעצם למרחב התודעה של ההנהגה הבכירה בארגונים. עם זאת, יש לציין כי בעוד שבנקאי השקעות מודאגים מהיבטים פיננסיים, יועצים מקיפים טווח רחב כאשר הם עוסקים בהיבטים תפעוליים, אסטרטגיים וארגוניים.

בקצרה, בנקאי השקעות מציעים את המרכיבים החיצוניים ואת הארגון מחדש הפנימי במונחים פיננסיים בעוד שיועצים נוקטים ראייה רחבה יותר בנוסף לניתוח מעמיק יותר. עם זאת, יש לציין כי בשנים האחרונות היועצים התמחו והסתעפו בנישות לפי המגזר, הענף, תחום הניהול, טווח הבקרה והיבטים נוספים.

ההתקדמות הזו מהיותם כלליים למומחים בתוך מומחים נבעה בעיקר מהסביבות הפנימיות והחיצוניות המורכבות יותר ויותר שבהן ארגונים פועלים רז עצמון ייעוץ.

חמש החברות הגדולות וכיצד אנשי מקצוע יכולים לפתח מיומנויות ייעוץ
לבסוף, יועצים מחמשת החברות הגדולות, מקינזי, בוז אלן, בוסטון ייעוץ גרופ, אנדרסון ייעוץ, פרייס ווטרהאוס ובמידה מסוימת דלויט הם הבחירה של כל תעשיית הייעוץ. אין זה פלא שחברות אלו יוצרות את יום האפס והיום הראשון בעונות ההשמה בבתי ספר למנהל עסקים רז עצמון ייעוץ.

לפני סיום מאמר זה, ברצוננו להזכיר לכם שלמרות שהייתה ביקורת רבה על ייעוץ ויועצים, כמו גם שבחים והערצה רבים שהם זוכים להם, השורה התחתונה לכל בוגר ניהול או איש מקצוע היא לפתח פרספקטיבה על האופן שבו עולם העסקים ובכלל, העולם עובד ומתפתח כאנשי מקצוע העוסקים בערכים, עוקבים אחר המגמות בתעשייה, מזהים וצופים שינויים עתידיים, וחשוב מכך מתפתחים כאשר בעלי חזון צריכים לעשות את ההבדל ללקוחותיהם וגם לעצמם.